خوش آمدید

نقاشی دیواری- مورال- نقاشی مدرن-دکوراسیون داخلی- ورق طلا

نقاشی دیواری قلب تپنده شهر

حتماً شنیده اید که نقاشی دیواری حکم قلب تپنده شهر را دارد! فکر می کنید چرا چنین اصطلاحی به کار می رود و این اصطلاح بر چه اساسی انتخاب شده است؟ دنیای امروز دنیای بصری است و چشم ها قدرت عجیب و غریبی دارند پس باید آنها را جدی گرفت!

نقاشی دیواری چیست ؟

(مورال)

نقاشی دیواری یا مورال  هر اثر هنری که مستقیماً روی یک دیوار ، سقف یا سایر سطوح دائمی نقاشی شده و یا به کار رفته باشد.ویژگی بارز نقاشی دیواری این است که عناصر معماری فضای داده شده به طور هماهنگ در تصویر گنجانیده شده اند. مورال روح و انرژی شگرفی به محیط و فضای پیرامون خود میدهد.

سفارش نقاشی دیواری مورال خود را به چه کسی بسپاریم؟

گالری نقاشی دکتر نعیمی ثانی توانسته با بیش از 20 سال سابقه اجرای نقاشی بر روی بوم و پروژه های نقاشی دیواری (مورال) فضای داخلی و همچنین فضای خارجی ، با استفاده از تبحر، تجربه و تیم مجرب و متخصص خود، ضمن جلب رضایت مشتریان آثار هنری بدیعی را برای آنان خلق نماید.

تجربه، تبحر و تسلط استاد دکتر نسرین نعیمی ثانی در شناخت و دانش و اجرای تمامی سبکها و تکنیک های نقاشی موچب شده مشتریان عزیز بتوانند با کارشناسی و مشورت با استاد دکتر نعیمی ثانی در مورال ، سبک و نقاشی دلچسپ متناسب با فضا و محیط پیرامون مورال انتخاب نمایند.

تیم گالری نقاشی دکتر نعیمی ثانی، ضمن اجرای نقاشی دیواری (مورال) و نقاشی سقف، سفارشات نقاشی روی چوب و مبلمان و میزها و همچنین نقاشی بر روی سرامیک را نیز بصورت تخصصی در تمامی سبک های نقاشی اجرا میکند.

پروژه مورال میتواند از سفارش یک ستون و یا دیوار و یا سقف ، تا اجرا مورال بر روی دیوار و هماهنگی آن با نقاشی بر روی سقف و ستونها، و هم زون نمودن آن با نقاشی بر روی چوب شامل درب و پنجره، مبلمان ، میزهای عسلی و میز نهارخوری و حتی ادامه آن به نقاط مختلف منزل و یا شرکت و محل کار شود.

اهمیت شناختی نقاشی دیواری (مورال)

نقاشی های دیواری (مورال) از آن جهت اهمیت دارند که هنر را وارد عرصه عمومی می کنند برای هنرمندان نیز، آثار آنها مخاطبان گسترده ای پیدا می کند، مخاطبانی که ممکن است هیچگاه در یک گالری هنری پا نگذارند. بدینصورت یک شهر از زیبایی یک اثر هنری بهره می برد.

مورال می تواند ابزاری نسبتاً مؤثر برای رهایی اجتماعی، یا دستیابی به یک هدف سیاسی باشد. در بسیار ی از کشورها کشیدن مورال بر روی دیوارهای شهر ممنوع است.

ولی با این وجود بعضی اوقات نقاشی دیواری بر خلاف قوانین و یا عرف فرهنگی  ایجاد میشود، یا توسط بارها و کافی شاپ های محلی سفارش داده شده است. غالباً جلوه های بصری، جذابیتی برای جلب توجه مردم به موضوعات اجتماعی است.

نقاشی دیواری (مورال) وقتی به مکانهایی که افراد در آن زندگی، و یا کار می کنند، اضافه شود، مورال چه آگاهانه و چه ناخودآگاه می تواند بر رویکرد کارکنان و نیز مهمانان و بازدیدکنندگان تأثیر چشمگیری داشته باشد. همچنین می توان استدلال کرد که وجود نقاشی های دیواری بزرگ (مورال) ، می تواند به پیشرفت زیبایی شناسی بر زندگی روزمره ساکنان و یا کارمندان یک شرکت بیفزاید.

نقاشی بر روی دیوار مشهد با فرم های بزرگ قبل از معرفی پوسترهای وینیل و دیجیتال معمول تبلیغات در شهرهای مختلف آمریکا بود. این یک نوع تبلیغات گران قیمت با قوانین دقیق علائم بود اما توجه و زیبایی شناسی محلی را بهبود بخشید.

نقاشی دیواری، مورال3

نقش نقاشی دیواری (مورال) در اقتصاد و اقتصاد هنر

بسیاری از شهرها و روستاها استفاده از نقاشی بر روی دیوار را برای ایجاد جاذبه های گردشگری به منظور افزایش درآمد اقتصادی آغاز کرده اند. کلکیت ، جورجیا به عنوان میزبان کنفرانس جهانی مورال سال 2010 انتخاب شد.

در این شهر بیش از دوازده مورال به پایان رسید و میزبان همایش نقاشی بر روی دیوار به همراه داتان، آلاباما و بلاکلی جورجیا بود.

بسیاری از افراد دوست دارند با بینش و تجربه و رسالت یک هنرمند نقاش، با اجرای  دیوارنگاری کیش در خانه خود ، شخصیت، بینش و دیدگاه خود را ابراز کنند.

این یک فعالیت منحصراً برای صاحبان خانه های بزرگ نیست، بلکه صاحبان خانه ها و همچنین کسب و کارهای بوچک و بزرگ نیز برای جلب و درگیر نمودن مهمانان و مشتریان خود با دیدگاه ها و زیبایی شناختی خلق شده از نقاشی دیواری در محیط خود استفاده میکنند.

هزینه و زمان صرف شده برای اجرا یک مورال از عوامل اساسی محدود کننده اجرای مورال است. به این دلیل یک مورال ساده را می توان به کوچکترین دیوارها اضافه کرد.

نقاشی-بر-روی-چوب-269x1024
نقاشی دیواری- پورتره - دیوارنگاری

نقاشی دیواری به روش خشک!

می دانیم که تکنیک های نقاشی دیواری بسیار گسترده هستند و هرچه هنرمندتر باشید به این تکنیک ها اشراف بیشتری دارید! مثلاً یکی از تکنیک های جالب برای Mural painting ، روش خشک است! روش خشک تا حدودی در لیست دیوارنگاری مدرن هم قرار می گیرد و این روزها بسیار مورد تایید واقع شده است.

استفاده از رنگ های چسب کازئین یکی از مواردی است که سبب زیبایی این مدل از نقاشی می شود. چسب کازئین به خوبی با آهک ترکیب می شود و در برابر رطوبت نیز مورد تایید است، پس مناطق شمالی کشور این روش را قطعاً خواهند پذیرفت. ما در جدیدترین طرح نقاشی دیواری تهران به خصوص مناطق پارک و گردشگری از این روش استفاده کردیم و بازخورد آن بسیار هیجان انگیز بود.

روش تمپرا را چقدر میشناسید؟

نقاشی دیواری به روش تمپرا از آن دسته روش های پر ریسک است که هم فال است و هم تماشا!

تمپرا روزهای اول خود را بر روی سطوح چوبی می گذراند اما این روزها در لیست تکنیک های نقاشی دیواری قرار گرفته است اما زیرسازی در این روش بسیار مهم است.

نقاشی دیواری مشهد به روش تمپرا، نوعی ایده جدید است و معمولاً روی دیوارهای گچی اجرا می شود. دیوارنگاری منزل به روش تمپرا انتخاب خوبی نیست !

نقاشی دیواری- مورال- نقاشی مدرن- نقاشی دیواری زن

تکنیک سایه روشن دنیایی از لطافت!

کسانی که به دنبال نقاشی دیواری ساده هستند، از تکنیک سایه روشن خوششان می آید. در این تکنیک سعی میکنیم از رنگ های مکمل استفاده کنیم تا کنتراست رنگ ها مشخص شود اما اگر به دنبال رنگ ضد هستید، ما با شما موافقیم و وارد دنیای هیجان انگیز شما خواهیم شد. تکنیک سایه روشن تا حدودی در لیست نقاشی بر روی دیوار سه بعدی هم قرار می گیرد و به نوعی برجسته سازی را پوشش می دهد.

در این تکنیک در ابتدا رنگ روشنی به دیوار زده می شود و سپس از رنگ های دیگر برای ایجاد سایه استفاده می شود. یادمان است اولین ایده برای نقاشی دیواری کیش به واسطه سایه روشن و در یک نمایشگاه مردمی صورت گرفت و رضایت بی نظیری به همراه داشت. این تکنیک از اسفنج کمک می کند تا طرح خیره کننده ای ایجاد کند البته که دنیای سایه روشن بسیار وسیع است.

روزهایی که صحبت از نقاشی دیواری سنتی بود، سایه روشن مثل این روزها باب نبود در واقع اسفنجی بود و رنگی که احتمالاً باید با رنگ های دیگر ترکیب می شد امروزه ابزارهایی به کار می گیریم که هیچ خط و مرزی برای سایه روشن در نظر نمی گیرند و در این راستا موقعیت اجرایی این تکنیک به صورت حرفه ای ارزیابی می شود.

نقاشی دیواری- مورال- - نقاشی مدرن7
نقاشی دیواری- مورال- دکوراسیون داخلی9
نقاشی دیواری- مورال- - نقاشی مدرن6

Mural painting خفن و براق!

براق پسندان بشتابند که ایده اجرای براق برای نقاشی دیواری بسیار جالب و همه پسند است. روزهای اول جرات اجرای رنگ های براق روی دیوارهای شهری نبود، بنابراین سعی شد از رنگ براق برای نقاشی روی سنگ استفاده شود که نتیجه کار بی نظیر شد، پس از آن نقاشی روی چوب با رنگ های براق اجرا شد و میز و نیمکت های مهدکودک و مدارس حال و هوای تازه ای به خود گرفت.

این روزها دیوارنگاری به واسطه رنگ های براق به خصوص در دنیای هنری و سینمایی بسیار دیده می شود و جنبه تبلیغات و بازاریابی به خود گرفته است. بسیاری از کودکان نقاشی سقفی با رنگ های براق و اکلیلی را می پسند و این مورد هدیه ای بی نظیر به آنها خواهد بود.

نقاشی دیواری- مورال- نقاشی مدرن4

برجسته سازی همیشه استقبال شده است!

پتینه کاری یا برجسته سازی در دنیای Mural painting شهرت و محبوبیت زیادی دارد. در گذشته های روز ورق مس برای پتینه کاری استفاده می شد اما امروزه از ورق نقره و حتی ورق طلا برای معابد بزرگ استفاده می شود و اجرای پتینه کاری بی نظیر و خاص است. اگر به نقاشی تذهیب و مقرنس مساجد مشهد دقت کنید، طرح های برجسته ای که اجرا می شوند بی نظیر هستند و اگر پتینه نبود هرگز چنین طرح هایی رویت نمی شد.

در این روش از نوعی خمیر استفاده می شود تا طرح برجسته به طور دقیق اجرا شود گاه از شابلون استفاده می کنیم و گاه بدون شابلون کار را دنبال می کنید، طرح های همگن و یا ناهمگن با پتینه ورق طلا بی نظیر هستند و همه چیز در پتینه کاری اجرا می شود.

پتینه فقط مخصوص فضای مذهبی نیست، زمانی که برای یک مهدکودک از پتینه ابر و باد استفاده کردیم، برجستگی ابرها به قدری زنده و جذاب بود که سبب شد کودکان به سراغ دیوار رفته و سعی به لمس ابرها داشته باشند بنابراین پتینه بخشی از اجرای تزئینات داخلی ساختمان است و رتبه خوبی در دکوراتیو دارد.

نقاشی دیواری، مورال
نقاشی دیواری- مورال- دکوراسیون داخلی2

نقاشی دیواری با طرح مرمر

 اجرای نقاشی دیواری با طرح مرمر را چقدر میشناسید؟ فکر می کنید چرا طرح مرمر در لیست بهترین  دیوارنگاری قرار گرفته است؟

اگر دقت کنید پتینه سقفی مشهد که توسط تیم نقاشی ما صورت گرفته است سراسر طرح مرمر است، طرحی جذاب و عجیب و غریب که هوش از سر می برد! برای اجرای طرح مرمر کار سختی در پیش است، نیاز به ابزارهای ریز و درشت بوده و باید تنوع و تخصص کار بالا باشد، البته ما از پسش براومدیم. پتینه دیواری با طرح سنگ مرمر زمان زیادی نیاز دارد چون باید شیارهای مرمر به خوبی اجرا شود در این راستا موقعیت اجرا کمی عجیب و غریب است.

مثلا در اجرای پتینه حروف همین که حروف ساختار واقعی خود را پیدا کنند کفایت می کند اما در طرح مرمر، هم نیاز به خمیر برجسته سازی است و هم باید ایده های اجرایی برای این سنگ ها به درستی مدنظر قرار بگیرد. این سبک از پتینه ها مورد پسند کسانی که به معماری روستیک علاقه دارند.

اسکالیولا یکی از بهترین اجرای نقاشی دیواری است به طوری که شبیه به مرمر واقعی و طبیعی اجرا می شود. پتینه ابزار مشهد این پیشنهاد را به شما می دهد که از سبک اسکالیولا استفاده کنید چون سبکی مربوط به باستان روم و یونان است و با استفاده از مصالح اصلی و اساسی اجرا می شود. این سبک در تزئینات معماری و دکوراسیون داخلی نقاشی مشهد که توسط تیم ما انجام شده، بارها تکرار شده و سطح رضایت خوبی را به همراه داشته است.

حتماً برای شما هم سوال است که چرا بازسازی سنگ مرمر اینقدر متداول است چون شرایط اجرای تزیینات در فضاهای مختلف را فراهم می شود و جتی برای نقاشی زیر ستون و زیر قوس و پیشخوان ها نیز گزینه مهمی محسوب می شود. این تکنیک با تراشیدن و کندن سنگ مرمر نیز صورت می گیرد که ترکیب آن با Mural painting بی نظیر است.

طراحی با نقاشی مشهد و سایر شهرهای ایران تنها با یک تماس برای شما هماهنگ می شود پس می توانید سری به بخش تزئینات با نقاشی مشهد در سایت ما بزنید و نمونه کارها را تماشا کنید.

نقاشی دیواری- مورال- دکوراسیون داخلی3
نقاشی دیواری- مورال- دکوراسیون داخلی4
نقاشی دیواری- مورال- دکوراسیون داخلی3

نقاشی دیواری با رنگ روغن​

تکنیک رنگ روغن به شکل مستقیم روی لایه آستر دیوار اجرا می شود و گاه بر اساس شرایطی که برای دیوار وجود دارد نیاز به تکیه گاه کرباسی است. این تکیه گاه به دیوار الحاق می شود. در صورتی که دیوار از جنس آجر و سنگ باشد و ملات روی آن اجرا شده باشد می بایست وضعیت قلیایی از بین برد و ما برای چنین شرایطی از محلول سولفات روی استفاده می کنیم. گاهی نیاز است که از یک سری خمیرهای آستری پلیمری اکریلیک استفاده شود. در بخش اجرای رزین مشهد سایت ما اشاره ای به رنگ های آلکیدی شده است که زیبایی کار را نیز بیشتر می کند.

اجرای رنگ روغن در نمونه کارهای پتینه نقاش مشهد در سایت ما اجرا شده است و البته که در این زمینه سعی شده تا سفارش نقاشی دیواری بر اساس سلیقه مشتری صورت بگیرد. غلطک ها و قلم هایی که برای نقاشی بر روی دیواری در نظر گرفته می شود به خصوص برای سفارش طراحی دیزاین منزل یک موضوع پر اهمیت بوده و باید مدنظر قرار بگیرد.

ما به عنوان مجری و طراح دیوارنگاری به شما این اطمینان را می دهیم که صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما را به عهده بگیریم تا هر رویکردی که در ذهن شما وجود دارد به دقت اجرا شود. خوشبختانه توانستیم گواهینامه های لازم در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی را کسب نماییم و مدارک بین المللی طراحی داخلی با بهترین امتیاز برای اعتماد سازی به شما نشان داده خواهد شد.

نقاشی دیواری- مورال- دکوراسیون داخلی
نقاشی روی دیواری، مورال، نقاشی مدرن
نقاشی دیواری- نقاشی مدرن- مورال5

نقاشی دیواری با تکنیک تر

فرسک یکی از روش های مربوط نقاشی دیواری تر محسوب می شود و مشهور به نقاشی روی آهک تازه است. این روش تاریخی بوده و یکی از موارد نسبتاً قدیمی است. در این روش که معمولاً به عنوان نمونه کارهای تزئینات با نقاشی مشهد در سایت ما شناخته شده است از تزهای تاریخی و قدیمی استفاده می شود تا نقاشی اجرای جالبی داشته باشد.

برای نقاشی دیواری گل و مرغ که معمولاً در ابتدای سالن های تئاتر اجرا می شود تکنیک های تر می تواند سریع تر و قابل قبول تر باشد. دقت داشته باشید که به طور کلی نقاشی ایرانی برگرفته از تکنیک های تر است و حتی از این سبک ها برای نقاشی دیواری رستوران نیز استفاده می شود تا اشتهای افراد برای صرف غذا بیشتر شود.

در لیست تکنیک های تر، از روش سکو نیز استفاده می کنیم که به نوبه خود روی اندود خشک اجرا می شود و در نهایت بست های آلی مثل کازئین و سریشم حیوانی را شامل می شود که به رنگ ها افزوده شده و سبب می شود که اجرا بهتر و قابل قبول تر باشد.

نقاشی دیواری- دیوارنگاری
نقاشی دیواری، مورال2
نقاشی روی دیوار- دیوارنگاری3

مزایای نقاشی دیواری

نقاشی های دیواری برای فضای شهری مزایای زیادی دارند که شاید دانستن آن باعث شود در انتخاب خود موارد بهتری را مدنظر قرار دهید.

  •     ارزش هنری بالا: ارزش هنری مهمترین اصل برای نقاشی دیواری محسوب می شود به طوری که دیوارهای یک منطقه اگر با نقاشی تزیین شده باشد بار هنری آن منطقه بیشتر خواهد بود.
  •     تنوع در رنگ و طرح: وقتی صحبت از  دیوارنگاری است یعنی هر رنگ و طرحی قابل اجرا است و این دست نقاش را باز می گذارد تا عجیب ترین ایده ها را به ثبت برساند.
  •     زیبایی فضای شهری: زیباسازی فضای شهری یکی از مواردی است که بهتر است به طور دقیق بررسی شود، نقاشی دیواری کمترین کاری است که برای زیبایی فضای عمومی از دستمان بر می آید و نباید آن را دریغ کنیم.
  •     طول عمر زیاد: وقتی از پوستر و بنرهای مخصوص برای دیوارهای شهری استفاده می کنیم، پس از مدتی شاهد از بین رفتن آن خواهیم بود اما طول عمر دیوارنگاری بسیار زیاد است و صرفه اقتصادی نیز دارد.
  •     متفاوت و به روز بودن سبک: سبک های متنوعی برای نقاشی های دیواری اجرا می شود، هر یک از سبک ها بر اساس مدل بندی هایی که دارند اجرا می شوند، برخی از آنها عجیب هستند و برخی نیاز به اجرای چند بخشی دارند. رنگ ها و سبک های اجرا شده مورد تایید قرار می گیرد.

نقاشی دیواری مخصوص اتاق بازی کودکان

کودکان علاقه زیادی به رنگ های شاد دارند و رنگ های شاد کمک می کند تا روحیه آنها تازه شود و انرژی آنها تازه شود بنابراین کشیدن نقاشی روی دیوار کمک می کند تا طرح های فانتزی و رنگ های روشن و شاد در کنار هم قرار بگیرند. کشیدن طرح شخصیت کارتونی روی دیوار مدارس و همینطور مهدکودک ها با ایده های خلاقانه اجرا می شود به طوری که می توانید طرح های کارتونی و یا شخصیت های جذابی که فرزند شما به آن علاقه دارند را سفارش دهید.

نقاشی دیواری- مورال- دکوراسیون داخلی6

نقاشی دیواری سه بعدی​

نقاشی های سه بعدی از دیگر موارد جذاب هستند که کمک می کند تا ایده های خوب و مناسبی مدنظر قرار بیگرد. نقاشی های سه بعدی زینت بخش دیوارها هستند و برای خانه های قدیمی بهترین گزینه محسوب می شوند. در نقاشی های سه بعدی روی دیوارها، از المان های مخصوصی استفاده می شود که سبب محو شدن نقاشی شده و به طور کلی باعث می شود که تشخیص رنگ ها بهتر شود. در این سبک از نقاشی، برجسته سازی بسیار مهم است و در کشیدن چهره و طبیعت از آن کمک گرفته می شود. مثلاً نقاشی دیواری فرشته به صورت سه بعدی جذابیت کار را دو چندان می کند. ما در جدیدترین ایده خود نقاشی دیواری بال فرشته را اجرا کرده ایم که شاخص مخصوص به خود را داشته و بسیار مورد تایید قرار گرفته است.

مبلمان منزل را با نقاشی نو کن!

اگر به نمونه کارهای پتینه مبلمان مشهد در سایت ما دقت کنید میبینید که برای تغییر ظاهر مبلمان نیاز به تعویض مبل ندارید و می توانید از اجرای نقاشی برای آن کمک بگیرید و شرایط را مدنظر قرار دهید.

نقاشی هم روی پایه های مبلمان صورت می گیرد و هم شرایط برای اجرای رنگ آمیزی جالب روی پارچه آن وجود دارد. ابزارهایی که برای این کار نیاز است باید به دقت انتخاب شده باشد و سمباده کشی نیز اهمیت زیادی دارد. دقت داشته باشید که درخشش چشم نواز برای نقاشی روی مبلمان از موضوعاتی است که می توانید مورد بررسی قرار دهید.

ما می توانیم رنگ آمیزی چوب و پایه های مبلمان به صورت چرمی را دنبال کنیم در این تکنیک می توانید جلوه ای شبیه به چرم برای مبلمان خود ایجاد کنید. ما در این تکنیک از مقداری مایع براق کننده و همینطور رقیق کننده استفاده می کنیم تا جلوه کار چندین برابر شود رنگ های اجرایی تیره و متمایل به قرمز است که جذابیت کار را دو برابر می کند.

نقاشی موتیف روی دیوار

حتماً در مورد نقاشی موتیف شنیده اید، این نقاشی در لیست هنرهای تزئینی فرنگی قرار گرفته است و به طور کلی بخشی از ابداعات هنر خارجی و ایرانی محسوب می شود. در این تکنیک نقاشی از نماد آرامش و پاکی استفاده می شود و همینطور نماد صفا و صداقت نیز رویت می شود. نقاشی موتیف در معماری ایرانی معنای زیادی دارد و فضای چشمگیری را ایجاد کرده و رویکرد غنی سازی را فراهم می سازد.

نقاشی موتیف روی دیوار و همینطور روی سقف اجرا می شود. در گذشته از سبک موتیف به عنوان نقاشی بر روی سنگ نیز یاد می شد اما امروزه کمتر دیده می شود.

سایر سبک های نقاشی که می توانید سفارش دهید!

کسانی که اهل هنر هستند می توانند نقاشی سرامیک را سفارش دهند و ایده های جذابی روی سرامیک اجرا کنند که اتفاقاً شامل طرح های برجسته نیز می شود.

ترکیب موتیف و پتینه سبب می شود که سبک بسیار غنی باشد و برای سنگ نگاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. طلاکاری و برجسته کاری بر روی دیوار های مساجد و اماکن عمومی، نیاز به سطح تخصص بالایی داشته و باید از نظر اجرایی سنجیده شود.

در جدیدترین سبک نقاشی بر روی چوب سعی کرده ایم از ایده های تیره و روشن استفاده کنیم تا موقعیت اجرایی بهبود داشته باشد البته این تکنیک ها برای نقاشی بر روی مبلمان نیز اجرا می شود و شاخص گذاری های مخصوصی را به خود اختصاص داده است.

نقاشی گل و چهره با تضمین کیفیت

نقاشی دیواری نیاز به تضمین کیفیت دارد! چیزی که تیم ما با تمام وجود برای آن تلاش می کند. ما در اجرای نقاشی دیواری ناظران هنری داریم، کارشناسانی که روی هر پروژه حضور دارند و می توانند کیفیت اجرا را به خوبی ارزیابی کنند. به طور کلی در پروژه های نقاشی از صفر تا صد کنار شما هستیم.

ضمانت کیفیت متریال از دیگر مواردی است که در دیوارنگاری به خصوص نقاشی چهره به آن پرداخته ایم. مواد و مصالح درجه یکی استفاده می کنیم که به واسطه ابزارها و تکنولوژی های روز دنیا بهترین شرایط را دارند. شما می توانید نوع و کیفیت متریال را تایید کنید و تیم ما پس از تایید شما کار را آغاز می کنند.

تضمین قیمت از دیگر ویژگی های کار با تیم نقاشی ما است. ما به فکر جیب شما هم هستیم. بر اساس بررسی های صورت گرفته، سعی کرده ایم پایین مبلغ را به نسبت کیفیت کار به شما ارائه دهیم و سطح کیفیت خدمات رسانی را بیشتر کنیم.

نقاشی دیواری- مورال- نقاشی مدرن- دکوراسیون داخلی
نقاشی دیواری، مورال3

نقاشی دیواری بهتر است یا چاپ روی دیوار؟

شما می توانید بر اساس سلیقه و شرایطی که دارید یکی از موارد نقاشی دیواری یا چاپ روی دیوار را انتخاب کنید. خدمات دیوارنگاری که توسط تیم ما صورت می گیرد کاملاً حرفه ای بوده و به واسطه ابزارهای درجه یک است و از بهترین شاخص های نقاشی برای آن استفاده می شود اما اگر نیاز شما چاپ روی دیوار است می توانید با مشاوران ما ارتباط بگیرید و درخواست خود را اعلام کنید.

خبر خوب اینکه ما کار نهایی را پیش از شروع به شما نشان می دهیم، یعنی دقیقاً می بینید که چه چیزی می خواهید تحویل بگیرید. تصویر طرح منتخب شما پیش از اجرا شبیه سازی می شود و سپس کار آغاز می شود پس هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

جایگاه نقاشی دیواری (مورال) به عنوان دکوراسیون داخلی چگونه است؟

با اینکه نقاشی بر روی دیواری (مورال) در ایران قدمتی طولانی دارد، لیکن ورود مورال بصورت مدرن در دیزاین داخلی منازل، ادارات، شرکت ها و محیط های عمومی چند صباحی است در ایران در حال شیوع است.

لیکن در بدو امر به علت عدم اگاهی سفارش دهندگان در حوزه هنری ، سفارشات و اجرای مورال توسط مهندسین ساختمان و حتی نقاشان ساختمان برای کسب حذاکثر سود خود، و با اجیر نمودن هنرجویان نقاشی آماتور با پرداخت دستمزدی بسیار پایین به آنان، صورت میگیرد…

تا جاییکه تحت عنوان پتینه کاری (به علت سادگی کار) در بین اذهان عموم، پتینه کاری را که جز بسیار کوچکی از دنیای مورال حرفه ای است، اوج هنری مورال معرفی نموده اند. و متاسفانه برای بسیاری از مردم نیز پتینه کاری به عنوان نقاشی دیواری (مورال) شناخته شده است.

مورال همانند هر اثر هنری دیگر، امضای هنرمندی که دارای سابقه و تجربه و معروفیت باشد، به آن اثر ارزش و اعتبار مضاعف میدهد.

اجرای مورال توسط استاد دکتر نسرین نعیمی ثانی، برای هنر دوستان، توانسته با خلق آثار بدیع جایگاه واقعی این هنر را به عرصه نمایش بگزارد.

نقاشی دیواری- مورال- نقاشی مدرن2

اجرای نقاشی دیواری (مورال) در گذر زمان چه سیر و تحولی داشته است

در قرون وسطی مورال معمولاً روی گچ خشک (secco) اجرا می شد. مجموعه عظیم مورال کرالا که متعلق به قرن 14 است نمونه هایی از نقاشی دیواری (مورال) است. در ایتالیا ، در حدود سال 1300 ، تکنیک نقاشی، مورال روی گچ مرطوب دوباره انجام شد و منجر به افزایش چشمگیر کیفیت نقاشی های دیواری (مورال) شد.

در دوران مدرن ، این اصطلاح با جنبش هنری مورال مکزیکی (دیگو ریورا ، دیوید سیکیروس و خوزه اوروزکو) مشهورتر شد. سبک ها و تکنیک های مختلف زیادی وجود دارد. معروف ترین آن احتمالاً مورال است که از رنگهای محلول در آب با محلول آهک مرطوب استفاده می کند ، استفاده سریع از مخلوط حاصل از آن بر روی یک سطح بزرگ و غالباً بصورت بخش بندی با در نظر گرفتن رنگ ها وقتی خشک می شوند ، سبک می شوند. از روش marouflage برای هزاره ها نیز استفاده شده است.

نقاشی بر روی دیوار امروز به روش های گوناگونی با استفاده از روغن یا مدیاهای مبتنی بر آب، رنگ آمیزی شده است. سبک ها می توانند از انتزاعی تا trompe-l’œil (یک اصطلاح فرانسوی برای “خطا” یا “فریب چشم”) متفاوت باشند.

نوع خاصی از مورال Lüftlmalerei است که امروزه هنوز هم در روستاهای دره های آلپ انجام می شود. نمونه های مشهور چنین نقوش نما از قرن 18 و 19 می تواند در Mittenwald ، Garmisch ، Unter- و Oberammergeu یافت شود.

نقاشی دیواری، نقاشی مدرن، ، مورال

نمونه های نقاشی دیواری (مورال) شهری برجسته در میان کشورهای مختلف

دیگر نقاشی های دیواری (مورال) مشهور جهان را می توان در مکزیک ، نیویورک سیتی ، فیلادلفیا ، بلفاست ، دری ، لس آنجلس ، نیکاراگوئه ، کوبا ، فیلیپین و هند پیدا کرد. آنها به عنوان وسیله مهم ارتباط برای اعضای جوامع تقسیم شده اجتماعی ، قومی و نژادی در مواقع درگیری عمل کرده اند. آنها همچنین ثابت كردند كه ابزاری مؤثر در ایجاد گفتگو و از این رو حل اختلاف در دراز مدت است.

ایالت کرالا هند نقاشی دیواری اختصاصی دارد. این نقاشی دیواری (مورال) کرالا روی دیوارهای معابد هندو قرار دارد. که از قرن نهم میلادی قدمت داد.

راه های ارتباط با ما را از یاد نبرید!

شما برای برای ثبت سفارش نقاشی دیواری در سراسر ایران به خصوص مشهد و کیش می توانید با مشاوران ما ارتباط بگیرید.

هر ایده ای که در ذهن شما وجود دارد، هرچقدر هم عجیب و غیر تکراری باشد را با ما در میان بگذارید ما راه رسیدن به ایده شما را پیدا خواهیم کرد. اگر ایده ای ندارید، نمونه کارهای ما را ببیند و سعی کنید آنها را در ذهن خود مرور نمایید. از یاد نبرید که ثبت سفارش نقاشی دیواری برای همه شرایط کاری اجرا می شود، فرقی نمی کند دیوار قدیمی داخل کوچه باشد یا دیوار نم گرفته یک خانه قدیمی، هر چه باشد راهی برای اجرای نقاشی برای آن وجود دارد.

شما می توانید نمونه کارهای سایت های خارجی و یا هر آنچه که دیده اید را با گوشی تلفن خود عکس بگیرید و در اختیار ما قرار دهید. به طور کلی دنیای نقاشی آنقدر وسیع است که برای تک تک ما جا داشته باشد، هرچه ایده های جذاب در دنیای نقاشی قوی تر دنبال شود اثربخشی بهتری خواهد داشت و می توان گفت که اجرا ساختاری بهتر به خود می گیرد و موقعیت آن نیز سنجیده می شود.