خوش آمدید

مربع سرخ 1915 - کازمیر مالوویچ - سوپرماتیسم
مربع سرخ 1915 - کازمیر مالوویچ - سوپرماتیسم

مربع سرخ 1915 Red Square

مربع سرخ (با عنوان رسمی رئالیسم نقاشی یک زنی دهقان در دو بعد، که بیشتر با نام مربع سرخ شناخته می شود) یک نقاشی از کازیمیر مالویچ است که در سال ۱۹۱۵ منتشر شد.
نقاشی متوازی الاضلاع قرمز روی یک میدان سفید است. به گفته منتقد هنری نیویورک تایمز، گریس گلوک، «زن دهقان» عنوان اثر با رنگ قرمز نقاشی‌های مذهبی سنتی روسیه نشان داده شده است.

کازیمیر سورینوویچ مالویچ اثر مربع سرخ

کازیمیر سورینوویچ مالویچ (23 فوریه [O.S. 11] 1879 – 15 مه 1935) یک هنرمند آوانگارد و نظریه‌پرداز هنر روسی بود که آثار و نوشته‌های پیشگام او تأثیر عمیقی بر توسعه هنر غیر عینی یا انتزاعی داشت.

قرن بیستم، مفهوم سوپرماتیسم او به دنبال توسعه شکلی از بیان بود که تا حد امکان از دنیای اشکال طبیعی (عینیت) و موضوع دور شود تا به «برتری احساس ناب» و معنویت دست یابد. در اوایل، مالویچ در سبک‌های مختلف کار کرد، سبک‌های امپرسیونیستی، سمبولیستی و فوویستی را به سرعت جذب کرد، و پس از سفر به پاریس در سال 1912، کوبیسم را به کار گرفت.

او به تدریج سبک خود را ساده کرد، صدای متمایز خود را با آثار کلیدی که فرم های هندسی خالص و روابط آنها با یکدیگر را بررسی می کند، بر اساس زمینه های حداقلی شکل داد. مربع سیاه او (1915)، یک مربع سیاه روی سفید، نمایانگر رادیکال ترین نقاشی انتزاعی است که تاکنون دیده شده است و “یک خط غیرقابل عبور (…) بین هنر قدیمی و هنر جدید را ترسیم می کند. ترکیب سوپرماتیستی: سفید روی سفید (1918)، یک مربع سفید مایل به سختی متمایز که بر روی زمینه مایل به سفید قرار گرفته است، ایده‌آل انتزاع ناب او را به نتیجه منطقی می‌رساند.

مالویچ علاوه بر نقاشی‌هایش (مربع سرخ و غیره) ، تئوری‌های خود را به صورت نوشتاری بیان کرد، مانند «از کوبیسم تا سوپرماتیسم» (1915) و جهان غیر عینی: مانیفست سوپرماتیسم (1926).

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر

دسته بندی مطالب

مطالب جدید