گاو (صفحه 11)

گاو- پیکاسو-آموزشگاه نقاشی نعیمی ثانی، کوبیسم

گاو- (صفحه 11)- پیکاسو

گاو (صفحه11) 1956
The Bull (Plate11) 1956
  • عنوان اصلی اثر: Le Taureau
  • تاریخ: 1956
  • سبک: کوبیسم
  • دوره: نئوکلاسیست و سورائالیست
  • سری: 11 صفحه لیتوگرافی
  • ژانر: نقاشی حیوانات
  • مدیا: لیتوگرافی، کاغذ
  • محل نگهداری: موزه هنر مدرن، نیویورک، آمریکا
  • ابعاد: 39.5 * 29.2 سانتیمتر
گاو- پیکاسو-آموزشگاه نقاشی نعیمی ثانی، کوبیسم

گاو- (صفحه 11)- پیکاسو

پابلو پیکاسو "'گاو ، BULL" را حوالی کریسمس سال 1945 خلق کرد. "گاو" مجموعه ای از یازده لیتوگرافی است که در یک کلاس هنری به منظور چگونگی توسعه و تبدیل یک اثر هنری از آکادمیک به انتزاعی، ایچاد شده است. در این سری از تصاویر، همه آثار از یک سنگ خلق شده اند، پیکاسو بصورت بصری تصویر یک گاو را از طریق تجزیه و تحلیل مترقی فرم آن تحلیل نمود. هر صفحه یکی از مراحل متوالی در تحقیق برای یافتن " معنی" مطلق حیوان است.
در نسخه نهایی این مجموعه، پیکاسو گاو را به یک طرح ساده تعدیل می کند که بسیار به دقت از طریق پیشرفت هر تصویر مورد توجه قرار گرفته، که ذات مطلق موجودات را به صورت تصویری تا حد امکان مختصر به تصویر می کشد.
پیکاو علاق زیادی به گاوبازی داشت، و ثروتش را بر روی شرطبندی در گاوبازی خرج میکرد.
picasso_bulls

آموزشگاه نقاشی نعیمی ثانی را در اینستاگرام دنبال کنید

اینستاگرام، آموزشگاه نقاشی نعیمی ثانی، آموزشگاه نقاشی، کلاس نقاشی، رنگ روغن

اینستاگرام

“گاو” مجموعه ای از یازده لیتوگرافی است که در یک کلاس هنری به منظور چگونگی توسعه و تبدیل یک اثر هنری از آکادمیک به انتزاعی، ایچاد شده است

 

7 دیدگاه ها

  1. Maryy گفت:

    در سبک کوبیسم که پیکاسو با توجه به علاقه شخصی خود شروع به طراحی از حیوان گاو کرد که با توجه به اشکال هندسی و قدرت خط حجم گاو را به صورت مرحله به مرحله به ساده ترین خطوط خلاصه کرده است و اینکه میتوان این سبک پیکاسو را شبیه و نزدیک به طراحی انسان های اولیه از حیوانات در نظر داشت.با تشکر از استاد عزیز

  2. hosna گفت:

    شاید بتوان گاو را از نمادهای تکرار شونده در آثار پیکاسو دانست از جمله در اثر گرنیکا و مینوتور و …..که حکایت از پیوستگی پیکاسو به سرزمین زادگاهش اسپانیا دارد جایی که مسابقات گاوبازی ماتادورها هر ساله درآنجا برگزار میشود. جدا از بحث علاقه شخصی شاعر و مفاهیم نمادین که خود بحثی جدا میطلبد؛ تجزیه گاو به فرم های ساده هندسی و علی الخصوص مثلثی که بر راس خود قرار گرفته بر طبق مبانی هنرهای تجسمی حکایت از مفهوم ناپایداری و تزلزل دارد؛ پیکاسو با گذر از پرسپکتیو معمول و تجزیه فرم ها از دنیای واقعیت دریچه ای به دنیای انتزاع میزند و هر لحظه فرم های واقعی طی طراحی میتواند به فرم و شکلی متفاوت درآید؛ تکرار مثلث ها که گاه بر راس قرار گرفته اند و گاه بر قاعده دال بر ترکیب پایداری و ناپایداری دارد و در نهایت فرم نهایی توازنی خوشایند در دید بصری به اثر در بیننده ایجاد میکند. حسنیه شیخ

  3. Haniye aradechi گفت:

    بسیار هنرمندانه و زیبا که با تجزیه فرم و اناتومی گاو بتوان چنین اثری خلق کرد
    بسیار جالب و تحسین برانگیز است
    هانیه عراده چی

  4. mahnaz yousefzadeh گفت:

    واقعا این مهارت و خلاقیت خارق العاده هنرمند را نشان می دهد که به این زیبایی توانسته از یک سنگ به یک گاو کامل و بعد از آن به چنین شکل ساده ای از ترسیم برسد شکلی که در نظر بیننده کاملا تداعی کننده یک گاو است، این نشان دهنده ذهن باز و تمرکز فراوان است .مهناز یوسف زاده

  5. behnika گفت:

    در حالی که ما در فلسفه در جستن معنی هستیم در حالی که در پیچ و تاب خطوط و اشکال به دنبال معنی می گردیم ذات و معنای جسم درست در مقابل چشمان ما و فقط در خطوطی ساده پیدا می شوند چیزی که در هنر ما را به مفهموم می رساند رنگ ها و اشکال نیستند بلکه خطوط هستند خطوط تنها زبان مشترک بیننده و نقاش است
    بهنیکا احمدی

پاسخی بگذارید