سنوبرها در جیورنی 1997

درختان سنوبر، مونه، آموزشگاه نقاشی، نقاشی رنگ روغن

درختان سنوبر، مونه

=]]=

درختان سنوبر، مونه، آموزشگاه نقاشی، نقاشی رنگ روغن

یکی دیگر از مجموعه های نقاشی مونت، نقاشی های صنوبر است که تا تابستان و پاییز 1891 کشیده شدند.

درختان صنوبر در کنار یک رودخانه، در فاصله چند مایلی از خانه مونت در گیورنی، فرانسه، در یک جنگل قرار داشتند. مونت باید به استودیوی نقاشی خود، که خارج از محوطه درختان، بر روی یک قایق کوچک شناور بنا شده بود، میرفت.

درختانی که موضوع نقاشی بودند، در شهر Limetz قرار داشته، و برای فروش گذاشته شده بودند. مونت در واقع درختان را خرید، تا بتواند نقاشی های خود را از آنها ادامه دهد. پس از پایان کشیدن نقاشی های صنوبر، وی درختان را به یک شرکت که آنها را برای برداشت آماده می کرد، واگذار کرد.

4 دیدگاه ها

  1. mahnaz yousefzadeh گفت:

    واقعا پشت کار عالی این هنرمند برای رسیدن به هدف مثال زدنی است

  2. Haniye aradechi گفت:

    فوق العاده اثر زیبایی است. چقدر زیبا به تصویر کشیده شده حس این تابلو.
    داستانی که پس کشیدن این اثر بوده هم بسیار تحسین برانگیز است
    ممنون. هانیه عراده چی

  3. Maryy گفت:

    در این طرح هنرمند به دنبال سوژه خود با توجه به بعد مسافت که طولانی بوده است و مایل ها در راه بوده تا به سوژه طراحی خود برسد. در سبک امپرسیونیسم نقاش سوژه خود را در فضای آفتاب و زیر نور خورشید طراحی میکند که با تاثیر نور افتاب بتواند سایه و بافت را به خوبی در طرح ایجاد کند و نشان دهد. در واقع هنرمند طبیعت را همانگونه که میبیند به تصویر میکشد. با توجه به اینکه هنرمند حتی درختان صنوبر را میخرد و در زیر نور خورشید میگذارد تا هنر و سبک امپرسیونیسم را به تصویر بکشد به همین خاطر هنرمند فضای باز را به کارگاه نقاشی خود ترجیح میدهد. نکته بسیار مهمی که نقاش در اثر خود ایجاد میکند ضربات شکسته و کوتاه قلمو هس که با رنگ های خالص و بدون مخلوط کردن رنگ ها سوژه را طراحی میکند. با تشکر .مریم مودت پور

  4. hosna گفت:

    نقاشی بر روی قایقی در حال حرکت از صنوبرهایی در زیر نور آفتاب که هر لحظه از روز به رنگی در می آیند و نسیمی که شاخه های آن ها را به هر سو می برد! مونه تنها با قلم گذاری های سریع میتوانست این لحظه اثیری و جادویی را ثبت کند؛ ضربات سریع قلم که می توانست نورهایی که در منظره پراکنده شده اند را به دام اندازد و لکه های رنگهای درخشان و شاد که فرم محو برگهای رقصان درختان در نسیم را نشان می دهد. مونه با بازی رنگ و نور صحنه ای از درختان صنوبر را ثبت میکند که گویا میتوان تمام نورهای شبانه روز را در آن دید کبودی غروب ؛ گرگ و میش بامداد و درخشش خورشید در هنگام ظهر ؛ میتوان گفت مونه به جای درختان بازی رنگ و نور را بر پیکره درختان صنوبر نقاشی کرده است. کنتراست رنگهای مکمل همچون زرد و بنفش و سایه هایی که با کنار هم گذاشتن رنگ های مکمل بدست آمده است یک شاهکار جاودانه در سبک امپرسیونیسم خلق کرده است. حسنیه شیخ

دیدگاهتان را بنویسید